Body Balance

 

Många upplever stor stress i vardagen, men vad ska man göra för att bli av med den där känslan av att man måste skynda sig? Det finns olika sätt att behandla stressymptom på och träning är helt klart viktigt för den som vill må bättre.

Med Bodybalance så kommer du åt stressen och du får snabba resultat. Det här är en träningsform som är skonsam samtidigt som den är mycket effektiv. Man kan säga att den här träningsvarianten är en slags mix av Pilates, yoga och Tai Chi. Den fungerar fristående eller som ett komplement till annan träning.

 

 Bodybalance – Så går det till

 

Ett bodybalancepass är en otroligt skön upplevelse. Du kommer att få utföra många olika övningar som kanske mest påminner dig om yoga men också en hel del om stretching. Normalt så har man inga skor på sig då man utför Bodybalance för här är det inte tal om att hoppa omkring eller springa.

Till lugn musik så går man igenom ett visst antal övningar och det hela avslutas med avslappning. Resultatet är att både kropp och sinne får avkoppling på ett sätt som verkligen känns. Man skickar stressfria hormoner till hela kroppen och detta känns både under och efter avslutat träningspass.

 

Exempel video på Bodybalance

Fördelar med att träna bodybalance

 

Det finns många fördelar med bodybalance-träningen och det att man kan göra sig av med stress är nog det allra viktigaste. Stress är onekligen ett av det moderna samhällets största problem. Andra viktiga plus med Bodybalance är att man stärker sin kropp rent fysiskt. Man får bättre hållning, blir mjukare i leder och muskler, ökar balansen och ser även till att jobba på sin fokus och mentala närvaro.

Mycket av det som man lär sig under ett bodybalance-pass är sådant som man sedan kan använda i vardagen. Många upplever att de helt enkelt bara behöver utföra en enklare övning i tankarna, eller rent fysiskt för att återfå lugnet och kontrollen.

Det rekommenderas att man utför bodybalance-övningar minst två gånger per vecka för varaktiga resultat, men de som enbart går en gång per vecka märker också skillnad. Det viktigaste är att man kommer igång och att man ser till att jobba regelbundet med de övningar som en kunnig instruktör lär ut.